Szczęście
Bez kategorii

Szczęście – jak zacząć

Piszę dzisiaj (16.03.2019) ze schroniska na Turbaczu, uwaga, opowieść 🙂

Zaplanowałam kilka tygodni temu, że wybiorę się na jeden dzień w Gorce na Turbacz. Rano zadzwonił budzik, ale głośniej od niego huczał mocny wiatr. Półprzytomna stwierdziłam w duchu, że w takim razie nici ze szczytu, przejdę się tylko na dłuższy spacer i obróciłam się na drugi bok.

Wstałam godzinę później i spokojnie zjadłam śniadanie. Ale w Koninkach, skąd ruszałam, pan, który pobiera opłatę za parking powiedział, że jeżeli pójdę niebieskim szlakiem, to nie będzie wiać. No i zmieniłam zdanie…
Miało przykre konsekwencje, bo nie byłam przygotowana na wejście. Nie wzięłam ciepłej herbaty i zabrałam zbyt mało jedzenia… Na 15 ledwo dotarłam do schroniska i to tylko dzięki dobrym ludziom, którzy poczęstowali mnie bananem na szlaku… (Jestem im bardzo wdzięczna).

Już na miejscu, w kolejce po jedzenie zaczęłam rozmawiać z mężczyzną, jak się później okazało, Marcinem. Marcin opowiedział mi o tym, że pół roku temu postanowił, że przez rok będzie omijał Gorce szerokim łukiem, jak widać jednak los miał inne plany nawet nie planował jeść, ale poczuł, że ma jednak stanąć w kolejce do baru. (Jedzenie na Turbaczu jest pyszne, polecam!)
Siedzieliśmy przy stole i jak to w górach, a do tego przy obcej osobie, można się otworzyć i być w pełni sobą.
Marcin był w trakcie wychodzenia z pewnych trudnych i dołujących przeżyć i od słowa do słowa zaczęłam Mu mówić o tym co trzeba regularnie robić, by z czasem czuć się dobrze we własnym świecie.

I tak powstała lista wskazówek, od których warto wg mnie zacząć zmiany w swoim życiu, by być szczęśliwym

1 obserwuj siebie, swoje myśli i przekonania, które wypowiadasz, i nic więcej, po prostu je zacznij zauważać

2 gdy już się tego nauczysz, to wybieraj nowe przekonania, takie które będą Cię wspierać, zmieniaj myśli, nastawienie, a nawet cofaj negatywne myśli, osłabiające przekonania (np. rzucone niby żartem „ale jestem głupi”, „ale ze mnie niezdara” etc.) i zamiast nich wypowiadaj pozytywne przekonania

3 spisz na kartce listę rzeczy, których pragniesz z serca, koniecznie w 1wszej osobie w czasie teraźniejszym, np. jestem szczęśliwy (nawet jeżeli jeszcze tego nie czujesz) i zaufaj

4 zmień to, czym/ kim się otaczasz: wyłącz wiadomości w TV i w radiu, nie czytaj gazet, w których pisze się tylko o nieszczęściu, wojnach i tragediach, przestań przebywać wśród osób, które cały czas narzekają (sam przestaniesz, jeżeli zrobisz zadanie nr 1 i 2)

5 codziennie, za każdym razem, gdy patrzysz w lustro uśmiechaj się do siebie i mów sobie „kocham cię”, traktuj siebie tak, jak najlepszego przyjaciela

6 wysypiaj się codziennie, jedz regularnie, w tym naturalne witaminy (owoce, warzywa…), znajdź swój ulubiony sposób na ruch i regularnie ćwicz, w zdrowym ciele, zdrowy duch…

7 żeby zmienić dotychczasowy sposób myślenia (zakładam negatywny, skoro nie czujesz się szczęśliwy), trzeba zmienić myśli, pomocne w tym jest otaczanie się pozytywnymi zdaniami (afirmacjami), które powtarzane codziennie, po kilka, kilkadziesiąt razy dziennie zmieniają sposób myślenia

8 bądź wdzięczny za wszystko co masz i czego doświadczasz, możesz codziennie wieczorem spisać w zeszycie 10 rzeczy / ludzi / wydarzeń, za które jesteś wdzięczny, z czasem zaczniesz to czuć „na bieżąco” i zeszyt już nie będzie potrzebny

I spodziewaj się cudów!

Similar Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *